jjohannahuisman

Alla inlägg under juli 2011

Av Johanna Huisman - 2 juli 2011 22:18

snacka om rörande historia! 

hans fru är lykligt lottad, inte alla killar skulle ha stannat.

Av Johanna Huisman - 2 juli 2011 22:15

  • Chris Medina: Löftet var att vara vid hennes sida

Nyheter24:s nöjesredaktör Quetzala Blanco möter American Idol-stjärnan Chris Medina.


Chicago-sonen Chris Medina, 27, lever mitt i en hjärtslitande historia där äkta kärlek spelar huvudrollen. I oktober 2009 var Chris Medinas fästmöJuliana Ramos med om en fruktansvärd bilolycka. Läkarna var eniga. Hennes liv skulle inte gå att rädda. Men Chris var envis. Han beslöt sig för att låta sin fästmö fortsätta ligga i respirator. En och en halv månad senare vaknade Juliana upp ur sin koma – med en hjärnskada.


Två år senare sökte Chris Medina till American Idol. Jennifer Lopez och Steven Tyler blev knäckta av både hans röst och hans rörande historia. Medina lämnade tävlingen i februari, och kort därefter släppte han sin första singel What are words.


– Låten skrevs av tre personer efter min audition. De tog citat och sånt jag sagt under American Idol och lade ihop det till en text. De var berörda av min historia och min audition. Och när jag röstades ut från American Idol så hörde de av sig och sade att de hade gjort en låt åt mig. Och jag älskade melodin och texten så vi körde bara, säger Chris Medina när jag träffar honom i Stockholm.



Är det svårt att...sjunga låten?


– Ja, det är väldigt svårt att träffa de där höga tonerna.


Jag menar inte riktigt så...


– Ja, det är svårt att sjunga den utan att gråta.


När bestämde du dig för att berätta om det som hänt din fästmö, Juliana?


– Jag hade precis gått genom auditionen till American Idol. Och sen frågade de om mitt liv och vad jag gör. Det slutade med att jag berättade om Juliana. Min första tanke var att det kunde vara dåligt. Det kändes lite obekvämt. Men sen tänkte jag att om jag gör det här så kanske det finns något som kan hjälpa Juliana. Och jag är så glad att jag gjorde det. För vi har fått så mycket donationer som hjälper folk som är handikappade. Så nu är det bra för henne, medicinskt.


Det har varit en lång resa för dig. Hur håller du dig motiverad?


– Min familj och mina fans. Gud, de ber så hårt och vill att vi ska gifta oss. Det får mig att fortsätta. Och en annan sak också. Om jag lämnar henne nu...och om hon är bättre om två år? Och om hon är redo att gifta sig och jag missar det? Eller om jag lämnar henne...och hon blir bättre och blir ledsen för att jag lämnade henne? Nej, jag skulle aldrig kunna göra det mot henne. Eller om jag lämnar henne och hennes tillstånd blir sämre? Då skulle jag känna mig helt hemsk, säger Chris.

Chris Medina har gråten i halsen. Han fingrar lite på sina armband. Sen fortsätter han.


– Löftet var inte att gifta mig med henne. Löftet var att ta hand om henne och vara vid hennes sida. Och det är det jag är. Vare sig vi gifter oss eller inte. jag kommer stå vid hennes sida för hon är så...underbar.


VIDEO: Chris Medina – What are words


Av Johanna Huisman - 2 juli 2011 18:39

ni kommer förästen få dom här 30 dagars sakerna! kommer göra tidsinställda inlägg med dom. så ni blir inte helt utan inlägg!

Av Johanna Huisman - 2 juli 2011 18:20

hejhej, nu har jag nyss stekt hamburgare! mumsmums. tidigare idag runt 12 for mamma och håkan in te ume på wheels med.. ja jag har ingen aning vilka dom for in me. så dom kommer hem nån gång senare ikväll. har varit hemma själv idag då och bara tagit det lugnt, lyssnat på musik, kollat på tv, sutte vid datorn och jaa bara tagit de chill. just nu så lyssnar jag på musik, sitter vid datorn och kollar på tv samtidigt.. hmm. jajja ganska skönt å vila sej inför imorgon när vi ska åka bil till stockholm! jag hoppas att jag kommer ta några bilder där så ni kan få se! om en stund ska jag ladda ner lite musik så att jag har lite å lyssna på i bilen. vi ser väll om jag kommer skriva nå mer inlägg idag/imorgon, annars ses vi när jag kommer hem!

   saknar hemavan med konfirmationen..

Av Johanna Huisman - 2 juli 2011 11:45

är med kompisar, tchillar och steker!  


Av Johanna Huisman - 2 juli 2011 02:31




  GODNATT !


       G   O   D   N   A  T    T     !      

Av Johanna Huisman - 2 juli 2011 00:38

The smile on your face

Lets me know
That you need me
There's a truth
In your eyes
Saying you'll never leave me
The touch of your hand says
You'll catch me
Whenever I fall
You say it best
When you say
Nothing at all

Av Johanna Huisman - 1 juli 2011 20:31

på söndag ska jag fara till stockholm, och kommer vara där till onsdag eller torsdag, vet inte riktigt. så under den tiden får ni ingen bloggning. men jag kommer nog skriva ett inlägg när jag kommer hem. 

tror att vi ska på grönan! <3

Presentation


Tjenare! Johanna här! Jag är en tjej på 18 bast, som bor i Rundvik och Nordmaling. Mina största intressen är att hänga med kompisar, köra båt, åka snowboard, kolla på hockey (Modo♡), sjunga och fota - fotar med min Nikon D3100. Enjoy

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards